Stockholm

Vi kombinerar kreativitet och datadriven kommunikation och hjälper våda kunder att navigera i en föränderlig värld

Miltton fanns på den svenska marknaden redan 2015, då hette företaget Miltton Labs och var resultatet av tre kommunikationsexperters visioner. De ville utmana det traditionella sättet man kommunicerade på med en digital spetskompetens.

2018 förvärvade Miltton marknadsföringsgruppen House of Friends, en samling av flera företag och entreprenörer inom reklam och marknadsföring. Köpet resulterade i den fullservice byrå Miltton Sweden är idag: En pålitlig och kreativ byrå med många kompetenser redo att navigera i en konstant föränderlig värld.

Miltton Sweden består av ungefär 50 specialister som jobbar inom olika fält, public relations, corporate communications, public affairs, digital design, AI, martech, CRM, varumärkesstrategi och analys och insikt. Fördelat på fyra avdelningar som samverkar med varandra; Communications, Insight, Creative och Motion/digital.

Key contacts

Miltton Sweden

Billy McCormac
vd
+46 70 291 9412
billy.mccormac(at)miltton.com

Josefin Strinnholm
Chief Operating Officer
+46 70 227 4941
josefin.strinnholm(at)miltton.com

Communications

Billy McCormac
+46 70 291 9412
billy.mccormac(at)miltton.com

Motion & Digital

Josefin Strinnholm
Chief Operating Officer
+46 70 227 4941
josefin.strinnholm(at)miltton.com

Clients & Sales

Christel Hedin
+46 73 24 75 504
christel.hedin(at)miltton.com

Insights

Mårten Tilousis
+46 733 91 88 40
marten.tilosius(at)miltton.com

Creative

Billy McCormac
+46 70 291 9412
billy.mccormac(at)miltton.com