—
Miltton Insights (Årets Byrå 2021) är gruppens datadrivna konsulter. Vi är kundcentriska och arbetar med affärsdrivande kundinteraktion tillsammans med våra kunder i agila team. Vi strävar alltid och älskar alltid att leverera relevant kundupplevelse med hjälp av data, analys, martech och nya arbetssätt.
Tror du att att förlita sig på en känsla, en tanke eller en föraning är föråldrad? Tror du också att testning är kärnan i att verkligen vara datadriven? Tror du att data är en riktigt värdefull tillgång? Då letar Performance teamet på Miltton Insights efter dig!
Performance Marketing Specialist
Vi ser rollen som Performance Marketing Specialist som en viktig del i att driva våra kunders verksamhet. Oavsett vad vi gör, arbetar vi med en helhetssyn, alltid med de verkliga affärsmålen som grund. Denna roll kommer att delta aktivt i strategi, planering, implementering och genomförande av digitala kampanjer i alla nätverk och plattformar. Vi hjälper också till att strukturera våra klienters digitala marknadföring och arbetar för att bygga upp deras digitala ekosystem. Vi spårar och mäter alla digitala aktiviteter, och tar naturligtvis vara på dessa insikter, analyserar och optimerar därefter. Vi är mycket intresserade av att främja datademokratisering, dela våra insikter och arbeta tvärfunktionellt.
Det krävs kunskaper i Google Ads, Analytics, Tag Manager, Data Studio, Facebook Business Manager och SEO. Att ha arbetat med andra plattformar och nätverk är alltid ett plus.
Rollen som konsult är oerhört lärorik, den innebär mycket frihet och du kommer att kunna sätta din egen prägel på rollen. Möjligheten för dig att använda din kunskap inom flera olika branscher kommer att göra att du utvecklas och lär dig snabbt.
Placering: Stockholm.
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan med CV och personligt brev samt löneanspråk till cecilia.adolfsson@miltton.com så snart som möjligt, dock senast 26 november 2021. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mattias.andersson@miltton.com.