mySafety – ett nytt sätt att utveckla kundrelationer

Case:

Miltton ska hjälpa mySafety att göra försäljningen datadriven med fokus på kundperspektivet.

Uppdrag:

mySafety har som strategiskt mål att förvandla en klassisk försäljningsorienterad organisation till ett modernt företag som har Customer Success som prioritet. Viktiga incitament för att uppnå detta är:

· Skapa ETT mySafety som får alla att sträva efter samma mål

· Skapa en analytiskt tänkande internkultur med ett mindset att data och fakta ger bra beslutsunderlag

· Omvandla kommunikation och försäljning till en digital och datadriven process – ett modernt sätt att möta kundernas krav

Miltton hjälper mySafety med strategisk rådgivning, löpande analyser, Marketing Automation och performance media.

Utmaning:

Vår utmaning var att hålla försäljningsvolymerna uppe under övergången mot en ny datadriven hantering som dagens konsumenter förväntar sig.

Insikt:

Utvecklingen av både gammal, teknisk infrastruktur och själva organisationen behöver gå hand i hand.

Strategi:

Med en genomarbetad färdplan tar mySafety arbetet steg för steg. Ett av de första stegen var att få full kundinsikt vilket lägger grunden för hela datautvecklingen.

Unikt angreppssätt:

Med hjälp av ett tvärfunktionellt angreppssätt driver arbetsteamet på mysafety tillsammans med specialister från Miltton utvecklingen framåt.

Resultat:

Arbetet pågår.

 

Intresserad? Kontakta:

Mårten Tilousis
+46 733 91 88 40
marten.tilosius(at)miltton.com