Case:
Miltton ska hjälpa mySafety att göra försäljningen datadriven med fokus på kundperspektivet.
Uppdrag:
mySafety har som strategiskt mål att förvandla en klassisk försäljningsorienterad organisation till ett modernt företag som har Customer Success som prioritet. Viktiga incitament för att uppnå detta är:
· Skapa ETT mySafety som får alla att sträva efter samma mål
· Skapa en analytiskt tänkande internkultur med ett mindset att data och fakta ger bra beslutsunderlag
· Omvandla kommunikation och försäljning till en digital och datadriven process – ett modernt sätt att möta kundernas krav
Miltton hjälper mySafety med strategisk rådgivning, löpande analyser, Marketing Automation och performance media.
Utmaning:
Vår utmaning var att hålla försäljningsvolymerna uppe under övergången mot en ny datadriven hantering som dagens konsumenter förväntar sig.
Insikt:
Utvecklingen av både gammal, teknisk infrastruktur och själva organisationen behöver gå hand i hand.
Strategi:
Med en genomarbetad färdplan tar mySafety arbetet steg för steg. Ett av de första stegen var att få full kundinsikt vilket lägger grunden för hela datautvecklingen.
Unikt angreppssätt:
Med hjälp av ett tvärfunktionellt angreppssätt driver arbetsteamet på mysafety tillsammans med specialister från Miltton utvecklingen framåt.
Resultat:
Arbetet pågår.
Intresserad? Kontakta:
Mårten Tilousis
+46 733 91 88 40
marten.tilosius(at)miltton.com