Datadriven marknadsföring

Vår djupa förståelse för growth marketing stöder såväl strategisk som taktisk marknadsföring och försäljning.

Marketing technology är en kombination av marknadsföring och teknologi, ett område som vuxit enormt under de senaste tio åren. Martech passar framförallt större plattformar, tjänster och verktyg som använder datadriven teknik för att nå sina marknadsföringsmål. En mycket viktig ingrediens för modern marknadsföring är data, inklusive teknik för att kunna hantera stora databaser, dataloger och datautvinning. Med hjälp av martech, data och automatisering kan företag förbättra sin kundupplevelse och nå resultat i olika affärsmål som exempelvis kortare försäljningscykler, förbättrad employer branding eller mätbara värden för marknadsföring.

VÅR ARBETSMETOD

Vi hjälper våra kunder att använda data-, analys- och datahanteringsplattformar för kommunikation och marknadsföring. Målet är att leverera anpassade, relevanta kundupplevelser över alla kanaler och enheter. Vi hjälper också våra kunder med systemarkitektur, implementering och teknisk rådgivning. Med våra avancerade kunskaper och färdigheter inom martech kombinerat med en djup förståelse för olika branscher, kan vi erbjuda ett väl integrerat tillvägagångssätt för growth marketing.

VÅRT TEAM

Vårt team är en blandning av marketing automation-specialister, marknadsföringsexperter och systemarkitekter. Med denna kombination av kompetenser kan vi säkerställa att våra kunder får chans att utnyttja martechs fulla potential. Det görs genom att skapa smarta, övertygande marknadsföringsprogram som stöder både strategiska och taktiska säljplaner. På Miltton garanterar vi våra kunder ett team som verkligen förstår deras värld.

Analys och insikter

  • Omni-channel measurement plans
  • Webbsite analytics tracking setups
  • Automated reporting with dashboards
  • Kontinuerlig utveckling och rekommendationer baserat på data
  • Beskrivande kunddatabasanalys
  • Churn-analys
  • Customer lifetime value analysis

MarTech & Automation

  • Utvärdering och rekommendationer
  • Marketing technology need-definition and shortlisting
  • Marketing tactics evaluation & recommendations
  • Implementerings- och lanserings-planering
  • Utveckling av kunddata
  • Data identification and definition
  • Kundresor

Konsulttjänster

  • Marketing technology evaluation & recommendations
  • Marketing technology behovsidentifikation och prioritering
  • Marketing tactics evaluation & recommendations
  • Implementation and roll-out plans
  • Optimeringstjänster
  • Website tear-downs, renewals and planning
  • User journey mapping and flows
  • SEO
  • CRO