Varumärke, marknadsföring och PR

Vi hjälper företag att definiera, positionera och kommunicera sina varumärken på ett sätt som får effekt.

Marknadsföring och kommunikation börjar likna varandra allt mer. Det kan göra att ett varumärke blir omöjligt att separera från sitt rykte och den fina linjen mellan reklam och PR suddas ut. På Miltton tror vi att fler perspektiv och ett bredare tankesätt leder till större effekt. Våra kreativa insikter hjälper företag att definiera, positionera och kommunicera varumärken på ett innovativt sätt, vilket leder till handling som förändrar intressenternas beteende och driver affärsnytta.

Vårt arbetsätt

Vi tror att nyfikenhet banar väg för innovation och att människor med olika bakgrund, åsikter och erfarenheter tillsammans kan påverka utvalda målgrupper och samhället i stort. Medan vi ger förstklassiga, värdeskapande marknadsföringstjänster, ser vi också till att vårt marknadsföringsutbud kan integreras i allt annat vi gör. Det kallar vi för en 360-graders strategi. Vi tror att stela byråprocesser hör till det förflutna. Vi utvecklar istället våra varumärkesprocesser i ”sprintar” i tätt samarbete med kunden, vilket ofta leder till inspirerande utfall och ett smidigt implementerande längre fram.

Vårt team

Med en unik mix av olika talanger inom exempelvis kreativitet, affärsverksamhet, kommunikation, ledarskap och strategi kan vi erbjuda våra kunder ett team som verkligen förstår deras värld. Den bästa sammansättningen är ofta en mix av både seniorexperter med imponerande meritlistor och unga förmågor med en stark drivkraft. Det händer att de mest kreativa reklamkoncepten eller de vildaste PR-idéerna kommer från de som arbetar med kundens hållbarhets – eller deras public affairs-strategi. Med vårt integrerande arbetssätt ser vi till att de bästa idéerna alltid lyfts fram oavsett vem som kläcker dem.

Strategier

  • Varumärkesstrategi
  • Marknadsföringsstrategi
  • Kommunikationsstrategi

Creative planning

  • Koncept
  • Art direction
  • Copywriting
  • Kampanjplanering och genomförande

Media

  • Pressmeddelanden
  • Mediestrategi
  • Publiceringsplanering
  • Pitchning till media
  • Medieträning
  • Debattinlägg, bloggposter och andra texter
  • Medieövervakning och analys

Social Media

  • Strategi
  • Kampanjer
  • Content marketing
  • Övervakning och analys

Paid search och Search engine marketing

  • Strategi
  • Kampanjutförande
  • Konsultation
  • Löpande uppföljning och analys

Influencer och content marketing

  • Marknadsföringsstrategi, influencers
  • Relationer med och program för influencers
  • Content broadcasters & production partnerships
  • Showroom-tjänster
  • Native marketing
  • Seeding

Produktion

  • Poddsändningar
  • Filmer
  • Mediaplanering och inköp
  • Innehåll för olika kanaler