Välkommen verkligheten – 360° brandingstrategi

Uppdrag:
Riksbyggen behövde förbättra kraften i sin externa varumärkeskommunikation: Genom att vara mer direkt och ha mer känslomässig koppling för att nå en bättre effekt i valda kanaler.

Utmaningen:
Riksbyggen verkar inom ett segment med tuff konkurrens, både när det kommer till att bygga nya bostäder men också att sälja bostäderna sen. Varumärkeskommunikationen var tvungen att både driva mer affär till Riksbyggen men också göra dem mer relevanta för både B2B och B2C kunder.

Lösningen:
Konceptet – Välkommen till verkligheten var en dramatisering av det vardagliga livet i hem byggda av Riksbyggen och gestalta hur mycket känslor som kan vara inblandade när man ska välja sitt boende. Det var det exakt motsatta till vad alla andra gjorde i branschen.

Resultatet:
Fler och fler människor började se och överväga att bo i hus och lägenheter byggda av Riksbyggen. Vi lyckades nå ut med deras erbjudande tack vare stor varumärkesigenkänning.
Intresserad av att veta mer?

Johan Lundgren
johan.lundgren(at)miltton.com
+46 709 700550